Gündem

    Microsoft Excel’e Çeviri ve Dil Tespiti Fonksiyonları Eklendi

    -Microsoft, Excel elektronik tablo programına çeviri ve dil tanıma özelliklerini ekledi. Özellik olarak sunulan yeni özellikler, kullanıcı deneyimini iyileştirecek gibi görünüyor. Ancak yeni Excel özellikleri hâlâ test aşamasındadır

    .Amerikalı teknoloji devi Microsoft, popüler elektronik tablo yazılımı Excel’e iki yeni özelliğin eklendiğini duyurdu. Halen test edilmekte olan ve Microsoft 365 Insider’ların kullanımına sunulan özellikler, kullanıcı deneyimini iyileştirmeye odaklanmaktadır.

    Excel’deki yeni özellikler, yeni özellikler olarak ortaya çıktı. “TRANSLATE” ve “DETECT LANGUAGE” olarak adlandırılan işlevler, anlayacağınız üzere çeviri ve dil tespiti için kullanılmaktadır. Excel kullanan tüketicilerin artık başka bir çeviri hizmetine ihtiyacı kalmıyor.

    Excel’in yeni fonksiyonları nasıl kullanılacak?

    Microsoft’un açıklamasına göre yeni işlevler, diğer Excel işlevleriyle aynı mantıkla çalışıyor. Bu içerikte; “TRANSLATE (çevrilecek kelime, [kaynak dil], [çeviri dili])” yazarsanız o kelimenin iki dil arasındaki çevirisini göreceksiniz.

    DETECT LANGUAGE adı verilen bir işlev, TRANSLATE ile aynı şekilde kullanılır. Diyelim ki bir metni incelemeniz gerekiyor ama metnin dilini bilmiyorsunuz. Bunun için “DİLİ ALGILAMA” fonksiyonunu (“bir dili keşfetmek için metin”) kullanmak yeterlidir. Excel, metnin hangi dilde yazıldığını hızlı bir şekilde gösterir..

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir